Liefde voor MG/ Hobby /Way of life

Winterproject 2019 updates

Update maart 2019

Voorjaar ! Het is eventjes wat rustiger geweest! We zijn druk bezig geweest en dan met name Paul, met het inventariseren en spuiten van de losse onderdelen. We zijn ook nog naar de UK geweest om onderdelen op te halen. Niet omdat het noodzakelijk was, maar ook voor de gezelligheid! Onze MG vriend, Ron Hulshof was ook van de partij en we hebben goed kunnen inkopen! We hebben kort getwijfeld over de vijf bak maar uiteindelijk vonden we het wel passen bij het werk wat we aan het doen waren. Nu niet de vijfbak zou jammer zijn. Het moet vooral een lekker rijdende auto worden. Ron, Paul en ik hebben daar inmiddels best wat ervaring mee, omdat we al een MGA hebben.

Hieronder een aantal foto's van onze werkzaamheden:



Update 15 januari 2019:

Weer veel werk verzet! Paul heeft inmiddels de lijst met spullen die we nodig hebben uitgezocht. We hebben de het blok uitgebouwd omdat we het besluit hebben genomen om er een vijf bak in te plaatsen. Wel een kostenpost maar de moeite waard. De conversie-kit halen we begin februari in de UK op omdat we toch in Stoneleigh http://mgandtriumphsparesday.co.uk/ op de beurs gaan kijken voor mooie aanbiedingen.

De spuiter is inmiddels komen kijken en de body wordt binnenkort opgehaald. We hebben besloten om de auto Orient red te laten spuiten. Complimenten gekregen voor de body. Is echt strak! We gaan nu aan het chassis beginnen. Willen we ook een plaatje van maken.

We zijn erg gemotiveerd en kijken uit naar onze klus momenten. 

Update januari 2019:

Nieuw jaar! De geboorte van onze MGA MKII 1622. Dit jaar begonnen met de inventarisatie en opdeling in kleine projecten. een van die kleine deel projectjes zijn de stoelen. Bij onze inventaris zat niet alles en we moesten op zoek naar een nieuw achterframe, Gelukkig was de MG beurs in Houten en daar hebben we veel zaken gevonden! 

Update december 2018:

We hebben tijdens de vrije dagen rond de feestdagen best het e.a. kunnen doen. We hebben een spit gekocht en daarop zal de body worden gelast en inmiddels hebben we de hele body los van het chassis zodat het naar de spuiter kan.

De start op 4 december 2018:

De foto's hieronder waren voor ons genoeg om het project te overwegen. Een Deense MGA, nog niet op Nederlands kenteken en dat kan ook problemen opleveren. We hebben contact opgenomen met de RDW en we hebben de knoop doorgehakt.